View Single Post
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Det som er problemet med å komme med konseptet helt selv er at du ofte blir veldig fastsatt på at sånn skal det være, selv om det ikke er alt som høres kult ut som faktisk passer på en kropp. Derfor synes jeg du burde ha sporadisk kontakt med en tatovør under ditt arbeid med konseptet, sånn at du får en tilbakemelding på hva som lar seg gjøre, og hva som blir upent. Det er veldig surt å komme med et ferdig konsept, og så få beskjed om at flere elementer må utgå/endres.

Ellers er det viktigste du kan gjøre å undersøke de forskjellige tatovører, sørg helst for å få andres erfaringer og. Presenter gjerne prosjektet ditt og vurder tilbakemeldingen du får, jeg er helt enig med deg at du bør ha en som viser en viss entusiasme for akkurat det prosjektet. Kanskje kunne du tatt en tur på en tatoveringsmesse og forhørt deg litt, når du skal ta en så stor tatovering er det ikke mulig å bruke for mye tid på å finne riktig tatovør.
Vis hele sitatet...
Takk for gode innspill!

Jeg ser jeg har formulert meg litt klønete enkelte steder. Med ferdig konsept mener jeg at jeg har hele ideen klar når jeg oppsøker tatovøren. Det vil si - jeg vil vite hva de forskjellige stedene på kroppen skal symbolisere uten å nødvendigvis ha bundet meg til noen spesifikke detaljer.

Dersom en tatovør sier at noe ikke passer på kroppen så stoler jeg selvfølgelig 100% på det, og jeg kommer i stor grad til å gi tatovøren frie tøyler innenfor et visst spekter. Det er også derfor det er så viktig at jeg finner en med både entusiasme og som "ser ideen" på samme måte som meg. En tatoveringsmesse hørtes slett ikke dumt ut. Er de ferdig med slikt for sesongen, eller?

Uten at jeg er helt sikker så tror jeg at tatovøren jeg er ute etter er en som er god på pin ups, spenstige bakgrunnsdetaljer og som liker sterke farger. Post gjerne lenker til noen gallerier i denne sjangeren (eller andre sjangere, for den saks skyld) her i tråden.

En ting jeg har observert: Enkelte studioer har hjemmesider som ser ut som de er laget av en full 14-åring. Disse gidder jeg ikke engang å åpne galleriene i, da jeg synes det vitner om latskap/hastverk. Men så tenkte jeg plutselig over at det kan jo være at disse har så mange kunder at de ikke trenger en boost fra nettet. Noen generelle retningslinjer jeg bør forholde meg til her?