Tråd: Bombe i Oslo?
View Single Post
Sitat: Originalt skrevet av zadow
hei har fulgt noget med i debatten her på freakforum, om denne tradgedie.

Er bosat her men oprindelig fra danmark.Ville høre om forskellige spørsmål er blevet avklaret her på forumet.
1)
Nu har vi hørt forskellige vitner sige, der kanske var flere der skjøt på øyen.Har lest her på forum at det sikkert kunne skyldes forskellige kaliber våben etc.
igår kveld på dansk tv, var der interview med en dansk gutt der var til stede på øya.Han er veldig sikker på der var flere der skjøt samtidig da han både så gjerningsmanden direkte, men hørte anråp samtidig i et nerliggende hus, som han opfatter som. en nummer 2 gjerningsmand.
8 minutter i klippet http://www.dr.dk/nu/nyheder#/od/tv-a...30/13887/10:34
ville høre om det er avklaret, da det forvirre mig lidt siden så mange unge mente de enten så eller hørte 2 gjernings.
specielt intressant er det at han siger til en betjent der er to gjernigsmend, men betjenten siger tilbake der er kun en.?
plus.
han siger det samme i andre interviewer.på dansk tv.
2) er det vanlig at politiet ikke tror så mange vitner på samme tid da veldig mange har oplyst der var 2 gjerningsmen.mener da det beste vitne er et øyevitne?
3)han oplyser samtidig at der skulle komme 11 politifolk fra oslo lige efter bomben. fra en av lederne på campen.
er det breivik selv der siger det på båten da han ankommer til øya eller skulle der komme. politi efter bomben. er det avklaret her på forum.
3)det er sikkert diskuteret men er hans dukkerdragt blevet fundet, som han poserer med på en av bilderne.


ps
Godt at se Norge står så flott sammen i sådan en tid
Vis hele sitatet...
.
Sitat av swoop Vis innlegg
Det er en kompresjonsdrakt for trening han har brukt, ikke en dykkerdrakt (google skins, så finner du litt info om drakten)
Vis hele sitatet...
Sitat av ytringer Vis innlegg
Heisann.

1. Hører at politiet stadig sier at de ikke utelukker at det er to gjerningsmenn. Men de regner med at han var alene om det. Det at det eksisterer mange vitner som mener at det var to på øya er ikke noe avisene her legger vekt på. Her har mediene kun sagt at det er en gjerningsmann.

Personlig husker jeg at det på et tidlig tispunkt ble sagt at det var to som skulle pågripes på øya. Men det var bare den ene gangen, mens det hele pågikk.

2. Vet ikke om det er vanlig. For det er veldig nytt for meg at mange vitner har sett flere gjerningsmenn. Og slike saker som dette er forresten også veldig nytt for meg...

3. Regner med at det er Breivik selv som har sagt det. Siden han var opptatt av å fremstille det som at han var den trygge "redningen" på grunn av bomben i regjeringskvartalet.

4. njei.... funnet...? Jeg holdt på å si: er den mistet...? Er det noe ved den jeg ikke har fått med meg?
Vis hele sitatet...
Sitat: Originalt skrevet av ytringer
Oppdaget forøvrig denne artikkelen akkurat nå: http://www.adressa.no/nyheter/terror...cle1667921.ece
Vis hele sitatet...
han siger 11 politifolk skulle komme og holde vakt , noget jeg mener jeg har hørt fra en norsk jente også som var der.

desuden i et lengere interview på tv2 danmark
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...tml?crosspromo forteller han desuden der er ca 10 politimen der omkring han kommer i land med båt, men forholder sig passive, og som kun bar hjelm og skjold.
Det var på bagrund av dette jeg trode der var kanske noget forveksling. omder der var politi allerede på plats der ute. siden det er et tidlig tidspunkt han kommer i land,som en av de første.
Sist endret av zadow; 26. juli 2011 kl. 19:06. Grunn: glemte link til tv2 dk