View Single Post
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
du må fortelle hva den skal trigge på ved .live( eventType, handler ) eller .live( events )

Kode

$( ".selector" ).live( "eventType", function(){} );
$( ".selector" ).live( {"eventType: function(){} });
Uansett er ikke droppable/draggable en event som kan bindes, men en funksjon gitt "til" objektet og tilegner objektet egenskapen/funksjonaliteten. dragstart, dragstop, drag osv. derimot er events som blir trigget av objekter med den tilknytningen.
Den enkleste og beste løsningen er nok å gjøre dette når du oppretter elementene for å unngå unødvendig gjennomgang av hele "#table span"-selektor-køen hver gang et nytt element skal opprettes. Dette er fult mulig, å lenge koden er korrekt.

Du kan derimot benytte live-funksjonen på drop/drag events med "#table span"-selektoren for å sikre at alle spans takler disse events.

Sitat av CT705 Vis innlegg
Finnes det absolutt ingen enklere løsning, jeg føler det blir mye droppable request. Jeg hater rotete koding Det blir da slik at jeg må deklarere droppable hver eneste gang elementene forandres/adderes i DOM. Mulig det er jeg som er paranoid, men vil ikke det føre til dårligere funksjonalitet og derfor lengere nedlastningstid..?
Vis hele sitatet...
Det krever ikke mer koding. Stort sett bare omorganisering av koden om koden er god fra før. Jeg regner med at du en kodesnutt for hvert element du oppretter?
Koden blir ihvertfall ikke dårligere, i værste fall bedre, men forskjellen er nok heller ørliten.