Tråd: Skadet fugl
View Single Post
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Trådstarter
613
Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Hva mener du med at den ikke beveger seg? Ligger den nede, eller står den oppreist?

I tilfellet sistnevnte har den det nok ok, men i såfall burde den hoppe rundt eller prøve å fly. Om fuglen derimot ligger nede uten å bevege seg, men puster, har den med all sansynlighet brukket nakken - og det mest humane du kan gjøre med den er å vri om nakken på den.

Ahh, ser du skriver at den har ligget samme sted i 30 min. Alvorlig talt, det er en fugl det er snakk om - hadde den bare vært lettere skadd hadde den prøvd å fly sin vei umiddelbart, i det minste forsøkt å hoppe vekk fra deg. Dessuten er katter er kjent for å brekke nakken på fugler, så det er mye som peker i den retning for å si det slik. Avliv den raskt og rent, tror det er det mest humane du kan gjøre.
Vis hele sitatet...
Den lå på magen i en time ca, så fløy den Glad jeg ikke avlivet den, fikk mail fra ornitolog som sa jeg bare skulle la den ligge noen timer, slik at den fikk roet seg. Så se om den klarte å fly. Takk til alle for respons, fikk en happy ending heldigvis Det var en svale btw.