Tråd: Kjipe bøter
View Single Post
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
659
Sitat av pidget Vis innlegg
For å bruke ditt eksempel om kompisen din som hadde hasj (til eget bruk regner jeg med) Så skader han ingen andre enn seg sjøl og sine lunger når han røyker hasjen sin.

Men når det ligger knust glass strødd så har det potensial for å skade dyr og muligens små barn.

Hvis bikkjen min tråkker på den knuste flasken din og skjærer opp poten så koster det meg: Flere tusen kroner hos veterinær, klærne mine som blir full i blod mens jeg prøver å komme meg til dyrlege, om jeg får tak i noen å kjøre meg, eller er så heldig at en taxi tar sjansen på å få interiøret ødelagt.. Den dagen er ødelagt for meg, og hunden må holde seg i ro i noen uker..

De ukene blir en prøvelse for både hund og eier med endel frustrasjon...

Så din handling har klart mye større skadepotensial for tilfeldige enn det kompisen din gjorde, som trossalt var en forbrytelse uten offer..

Boten får du delt opp om du vil/må. Det er helt greit med såpass bøter for denslags mener jeg.-
Vis hele sitatet...
Åssen kan politiet vite om han kommer til å selge det eller ikke da? Da hadde han plutselig skadet flere. Bikkja di skjære seg? Muligheten er der, men hva er sjansen da? Er like stor sjanse for at bikkja di blir kjørt over en bil etc. Jeg syntes dette var en vel drøy bot. 2-3k + som sagt før, at du hadde ryddet opp etter deg hadde vært nok. Du støtte vel på feil politifolk som hadde stått opp med gærnt bein den dagen.