View Single Post
Trådstarter
Jeg så både sykkelen og fyren som kom løpende ned fra trappa. Var en grunn til at jeg stoppet ca 1,5 meter fra selve sykkelen. Nå skal det nevnes at der jeg rygger er det en ganske stor stikkvei som går opp bak noen rekkehus. Jeg har sikten og bredden til å kunne rygge såpass fort. Fartsgrensen er forøvrig 40 inne på borettslagets område som det står så fint opplyst om på skilt. Står ingenting om lavere grense når du rygger. Jeg vet jeg har vikeplikt for alt når jeg rygger og ville ikke tatt den sjangsen på feks et kjøpesenter. Men iogmed at jeg var eneste bil på veien med klar sikt og god avstand til begge sider og ingen sjangs for at noen skulle løpe ut bak meg og rett ut på stikkveien så rygget jeg i den farta.
Fikk snakket med jurist i gjensidige idag og han sier at når jeg først har stoppet som jeg gjorde er det ingenting som heter forsinket nødverge når bilen allerede står i 1 gir og ryggelysene er av og jeg fortsatt ikke har truffet sykkelen.
Enden på visen blir at jeg må politinannmelde han for skadeverk for å få igjen på forsikringen. Forsikringen vil da kreve regress av han.
Bilverkstedet har konkludert med at hele ruta må byttes, da den falt ned brakk vist 2 armer av glass som sitter i heisen tvers av så både heisen og selve ruta er ødelagt.