View Single Post
Jeg begynner og bli veldig rusten på web stuff etter hvert, men sitter her nå og jobber med et lite kontaktskjema for en enkel side til et entreprenørfirma.
Kontaktskjema er laget på helt vanlig måte med php (og html/css), og har for tiden denne "avslutningen":

Kode

// Sending av mail
	if(mail ($mottaker, $subject, $innhold, $headers)) {
	echo 'Din melding er mottatt!'; 
} else {
	echo 'FEIL!';
}
Her åpnes altså en ny, helt blank side, med "Din melding er mottatt" på. Det er ingen pen løsning. Jeg har lyst på en liten delikat popup som forteller brukeren at meldingen er sendt (eller evt. ikke). Dette tenkte jeg jeg kunne bruke jQuery til. Er det en god idé?

Jeg har fra før av "Bassistance jQuery Validation Plugin" og Highslide (til et lite bildegalleri). Jeg tenkte kanskje det var mulig å bruke Highslide til dette, men finner ingenting når jeg googler. Har søkt rundt i to dager snart, og begynner å bli lei.

Noen som har noen tips? Jeg tenkte det enkleste ville kanskje være hvis jeg mekka to bilder - et for "Din melding er mottatt" og et for "Feil"?

Oppsummert: Jeg vil ha en popup av et bilde når folk trykker "Submit" på skjemaet. Så kan jo siden reloade til hovedsiden, alternativt - istedenfor popup - så kan selve kontaktskjema forsvinne, og beskjeden dukke opp istedenfor.

Tips?