View Single Post
Først og fremst, leste jeg pent lite av denne tråden da jeg hater slike diskusjoner mtp. hvor trangsynte enkelte er. Så beklager om dette er sagt tidligere.
Sitat av xavi0n Vis innlegg
de fleste kommer fra greie familier og havne i feil miljø.
jeg vet også at noen kommer fra familier som har det tungt og hvor foreldrene er på kjøret.
Vis hele sitatet...
Det jeg vil du skal vite xavi0n, er det at mange familier kan virke idylliske fra utsiden, men være et rent helvete på innsiden. Et eksempel, er dem som vokser opp med en psyko/sosiopat som forelder.

Sitat av Alfram
Jeg har sett folk bli narkomane, kanskje ikke så tunge som de på plata. Men etter det kan jeg ikke si jeg synes synd på dem, før jeg får en grunn får å være det.
Vis hele sitatet...
De jeg nevner over her, som er vokst opp i slike familier, er ikke dem som går rundt å syter over hvor hardt dem har det. Noen av dem tror gjerne at alt er som normalt og (hvertfall som barn). Og det tror dem fra utsiden og, siden allt ser så greit ut i kulissene.

Veldig mange av dem jeg nevner, utvikler psykiske lidelser. Og når du sliter med ting som angst eller depresjoner blandt annet, er det veldig lett å ty til ting som amfetamin eller piller, eller et meget høyt alkohol forbruk om du vil.

Tilbake til xavi0n igjen.
Sitat av xavi0n Vis innlegg
det du sier er jeg enig i, jeg vet hvordan det er på gata, jeg vet hvordan det er og ha narkomane rundt seg.
men det er et fåtall som har blittvoldtatt eller mishandlet.
Vis hele sitatet...
Du vet nok ikke hvordan det er på gata, før du har levd på gaten. Å det at du har narkomane rundt deg, gjør ikke at du automatisk vet hvordan dem har det. Og MANGE fler enn du aner, har blitt voldtatt eller mishandlet fysisk som barn, ennå flere psykisk (vil jeg tro).