View Single Post
Sitat av Zepur Vis innlegg
Jeg har ikke en slik indre monolog hver gang jeg spiser noe, men enkelte ganger kan jeg. Feks om jeg, i et blad, ser en matrett jeg aldri har spist, kan det godt tenkes at jeg tenker ordene "hva smaker det der montro". Ikke bare et bilde av selve retten.
At du ikke har en indre monolog er for meg svært merkelig, og jeg grenser til å nekte og tro på det.

Eksempel: du kutter deg en brødskive, og åpner kjøleskapsdøren for å se etter pålegg. Du har ikke helt bestemt deg for hva du skal ha på, og et par-tre ting er tenkelige alternativer. Har du da ingen annen tankegang enn det du ser på til en hver tid? Tenker du aldri noengang "mm ost!" eller "kanskje skinke"? Det er i så fall meget uvanlig.

For meg betyr en slik indre monolog (for i mitt hode er det kun meg..) at jeg reflekterer og tenker. Cogito ergo sum etc.
Vis hele sitatet...
Jeg har en indre dialog, men måten hodet mitt resonerer på er igjennom bilder og bruker derfor bilder i de fleste situasjoner. Bildene har samme følelsene som man kan uttrykke igjennom indre dialog...

Edit:
Skal ikke nekte for at at den kanskje er der, men jeg legger ikke merke til den...
Sist endret av Katalysator; 5. april 2011 kl. 08:26.