View Single Post
Sitat av uhaa Vis innlegg
Går det ann å trikse (på lovlig vis) med resept-kravet, Er det noe annet som er gyldig enn å overbevise fastlegen om at kratom hjelper mot fotsopp og tørrhoste slik at han skriver ut en resept?

Jeg bestillte salvia fra england en gang og da hadde tollerene åpnet pakket, limet den igjen, sendt den til meg med kulepenn notat på konvolutten hvor det sto:" send kopi av resept til tollvesnet". Hørte aldri noe mer så tydeligvis kunne de ikke stoppe pakken min men skrev på dette notatet fordi det irriterte dem at de ikke kunne stoppe den.
Vis hele sitatet...
Tror det blir vanskelig å få resept. Kanskje vis du har en god tone med legen din, eller han/hun er veldig liberal. Men tviler de må jo støtte legemiddel industrien.

Du har lov til å innføre 3 månders forbruk av Salvia (en hva det måtte være haha) eller annet reseptpliktig legemiddel innen eu/eøs. Med mindre det står på narkotikalisten. I praksis så er det ikke alltid tollerne følger denne regelen, de er duster.

Ser heller ikke helt problemet bedre å bare ta sjangsen på å bestille, i stedet for å stresse med å skaffe resept. Med mindre du faktisk trenger det som medisin.