View Single Post
Synes også det innlegget der var litt diffust.. men jeg tror jeg fattet poenget etter å ha lest det en to-tre ganger.

Ett prakteksempel er jo mennesker som sliter med clusterhodepine, som det per i dag ikke finnes noen effektiv behandling for (i følge det jeg har lest/hørt iallefall). Men så hører man om enkelte som har eksperimentert med psykedelia og som kan fortelle at de aldri har følt seg bedre. De intense smertene ble kraftig redusert og i enkelte tilfeller totalt fraværende gjerne i flere måneder etter inntaket. Slike ting provoserer meg, altså at mennesker ikke skal få tilbud om fungerende behandlingsformer bare pga. at medisinen er ulovlig. Om det virker, og om det kan gi tilbake livsgleden hos folk som sliter med (f.eks) clusterhodepine så burde ikke ett idiotisk lovverk stå i veien.

Uansett så var vel ikke intensjonen med denne tråden å diskutere hvorvidt medikamenter (både lovlige og ulovlige) er en bra eller dårlig ting. Slik jeg tolker trådstarter ønsker han å høre om andre som har hatt positive opplevelser med psykedelia, da gjerne spesielt med tanke på lignende problemer som han selv nevner.