View Single Post
Jeg synes som mange andre her at F.E.A.R er overvurdert. Det faktum at man har våpen gjør spillet til "just another FPS". Akkurat som DOOM3. Man har "kveppefaktoren" men utover det er det ikke noe skummelt.

De spillene som faktisk er skumle er spill som Amnesia og Penumbra serien. Hvis jeg ikke tar veldig feil er disse laget av samme selskap også. Spiller man midt på natten, med et lydisolerende headset og ellers helt mørkt rom, så er det lite som er skumlere enn dette. Vil vise til http://www.youtube.com/watch?v=Gqc7DJSigBg teaser trailer til Penumbra: Black plague. Altså, det ser sikkert ikke så skummelt ut av å se det, men når man spiller disse spillene lever man seg helt inn i de. Det er akkurat som om det er deg som går rundt der i mørket med bare en lommelykt.

Det er få andre spill jeg vil anbefale mer enn disse. Som sagt, Penumbra serien og Amnesia er fantastiske spill.

Edit: Jeg brukte forøvrig flere måneder på å spille ferdig Penumbra: Black plague, av den simple grunn at jeg måtte ta lange pauser fordi det var så skummelt.
Sist endret av Boo-Boo; 2. februar 2011 kl. 02:42.