View Single Post
uppdali's Avatar
Trådstarter
287
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Et par til: Hvor ortodoks er du? - Dvs. på et hvor tidlig stadium i kristendommens utvikling hopper du inn og sier "her er jeg, dette tror jeg på"? Følger du offisiell terminologi, og kaller deg ortodoks av kirkemøtet i Nikea? Eller går du enda lengre tilbake?
Vis hele sitatet...
Eg tek nok utgangspunkt i den nikenske truerklæringi, men det er jo meir. Det fyrste kyrkjemøtet i Konstantinopel, Det fjerde kyrkjemøtet i Konstantinopel og så bortetter. Meir rett tek eg utgangspunkt i den ortodokse katekismen, som er samanfattingi av den levande tradisjonen i den udelte Kyrkja. Det er ikkje alltid godt å vita om eg fylgjer offisiell terminologi rett ut, grunna språkvansker og fordi eg manglar ein vegleiande fader for stundi. Det er ikkje heilt rett av meg som ortodoks, men <em>ein teker det ein hever</em>. Eg er rett og slett for dårleg skolert.

Hva mener du personlig at kreves for å oppnå frelse? - De forskjellige evangeliene vektlegger forskjellige ting. De tidligst skrevne fremhever livsførsel, det å elske sin neste og ofre seg for andre, mens det etterhvert handlet mer om det å ta Jesus som sin frelser og far, mer eller mindre uavhengig av hvordan man ter seg ellers. Hva tror du? Hva skal til for å komme til himmelen? Må man tro at Jesus døde for våre synder, eller holder det å se på ham som en spirituell eller kanskje bare moralsk leder, og prøve så godt man kan å følge hans eksempel?
Vis hele sitatet...
Kravi til frelsa er ikkje lett å oppsummere. Kort sagt var vi i einskap med Gud, men fødd med eit potensiale til å synde — som vi au gjorde. Hjarto våre vart skadde og Jesus kom att og gav oss ny giv — eit nytt høve for å reparere hjarto og bli fullt i Gud. Frelsa er altså ein ny einskap med Gud. Jesus leiar sjølvsagt an vegen — han er jo brui – men det er vi sjølv som må rette opp skadeverki som er gjort.

Til slutt: Kan du oppsummere hva / hvilke aspekter av religionen og religionsutøvelsen som er viktigst for deg i noen få setninger?
Vis hele sitatet...
Det viktigaste for meg, reint dagleg, er bøn og faste — såleis temming av lystene og tvili som kvervlar i hjarta mitt. Om eg skal bruka eit sekulært omgrep, kan eg kalle det «egodaud», sjølv om det ikkje er heilt godt nok. Det viktigaste er å sjå at eg er sjølv syndar og det er noko menneskeleg, og det er eg som må ta det fyrste steget om eg vil nå einskap med Gud.