View Single Post
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Det virker jo nå som veldig mange synes hun skal få bli, men jeg ser ikke at det er mange som ikke stemmer for strammere asylpolitikk, noe jeg synes taler mot seg selv. Hvis folk virkelig mener at reglene skal endres sånn at det blir mer opplagt å la mennesker som hun her få bli, får man ta i bruk demokratiet.

En annen ting jeg lurer på er - skal det være sånn at illegale innvandrere skal få opphold bare de er her lenge nok og snylter og lurer seg til høyere utdanning? Og skal hun og hennes "medskyldige" ha straffer fordi de har brutt loven, eller er det greit fordi de har vært mye i avisa?
Vis hele sitatet...
Er det ikke netopp det folk gjør da? Tar i bruk demokratiet? Har det slått deg at hennes sak og hennes vilje til å gi denne type asylsøkere et fjes ikke bare er en sak som dreier seg om kun en persons skjebne?

Hvilken snylting? Hun har jo ikke hatt tilgang i nærheten av de samme tilbudene som oss. Og selvom hun ikke har betalt skatt så har hun jo alikevel brukt penger her. Hun har da heller ikke fått noen som helst form for stønad?

Og når det gjelder å lure seg til høyere utdanning så vet jeg sannelig ikke hvor vanlig dette er blant ulovlige innvandrere og uten noen slags form for karaktergrunnlag hvor lett dette er. I hennes tilfelle er det vel snakk om en mastergrad som består blant annet av en bachelor i sosialantropologi fra NTNU som i 2008 krevde et ordinær vitnemål på 31.0
Der lurte hun oss godt! Alt tyder jo også på at hennes utdanning var myntet på bruk her i Norge (altså er det ikke snakk om å lure til seg utdanning for å så pelle seg tilbake til landet sitt uten å gi tilbake) noe hennes masteroppgave også gjenspeiler ettersom den er skrevet om Statoil