View Single Post
Vesentlig å huske er at det meste av gods i Norge blir fraktet på vei.
Derfor er det viktig å få unna trafikken så smidig som mulig også på vinterstid.
Saltet funker stortsett bra med tanke på det, ihvertfall på sterkt trafikerte veier.
Funker ikke så bra på "bygdeveier". Og kan være skummelt i overgangen salta/usalta.

Ett annet problem er jo rust, kanskje mest med tanke på all elektronikken
som er i kjøretøy idag.

Litt på siden: Mener å ha lest en plass at man bruker over 5 ganger så mye salt i US pr kvm. Men finner ikke igjen artikkelen.

Ett par interessante artikler fra aftenposten og vg:

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3480284.ece
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=158358

Kan jo legge til at jeg selv jobber med distribusjon i lastebil både langs
motorvei og ute på bygdene.
Salta motorvei funker stortsett ganske bra, likeså usalta godt brøyta bygdeveier.
Det største problemet dukker opp når man kommer inn på sideveier i byene,
da disse som oftest er dårlig brøyta.