View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg er stort sett enig med deg, tror egentlig diskusjonen bunner ut i hva som egentlig kreves av en bilist. Du mener at for å føre en bil må man kunne beherske et gitt stressnivå, noe som forsåvidt er selvsagt.

Men å spekulere i at dette skal gjenta seg fordi TS f.eks må inn i en rundkjøring eller lukeparkere mens noen venter synes jeg blir å dra den for langt. Det å føre en bil krever bare et minimum av evner, og befolkningen som fører bil innbefatter alt fra folk med downs til 70 år gamle damer med nedsatt evne til å lese trafikkbildet, bearbeide informasjon osv.

Jeg mener altså at om TS mister lappen så er listen hevet urettferdig høyt for han.

Men igjen, dette blir bare synsing og personlige meninger, legen har forhåpentligvis langt mer kompetanse til å vurdere dette.
Vis hele sitatet...
I sånne saker blir det alltid mye synsing og personlige meninger. Det jeg ville fram til ut i fra det TS spurte om. Om han kunne miste lappen?
Antakelse om hva jeg kan forvente meg?
Vis hele sitatet...
Tror jeg hvis politiet vil ta fra han lappen. Så kan de det med loven om helsekrav til bilister.