View Single Post
Hei, jeg har akkurat vært og sett Harry Potter og Dødstalismanene (7, del 1). I midten av filmen er det en scene jeg ble ekstremt rørt av. Under har jeg et lite eksempel fra filmen, vis du absolutt ikke vil lese det så kan du bare lese resten av tråden under alt som står i kursiv.

*LITEN SPOILER*
Det er et punkt i filmen det Ronny "ditcher" Harry og Hermine fordi Harry og Ronny har kranglet. Vi får følelsen av at en trio som har holdt sammen i seks bøker/filmer plutselig blir splittet, ikke av noen andre, men av dem selv. Plutselig begynner Harry og Hermine å danse til en ekstremt bra sang som jeg har fått skikkelig sansen for (O Children - Nick Cave and The Bad Seeds). Det at vi ser de to fortsatt greier å holde sammen, og at det endelig kommer noen smil oppe i alt det triste rørte meg veldig, og mange andre også.


Så hva er det rører oss mennesker, og kanskje spesielt oss som bor i Norge? Er ute etter en scene der folk får tårer i øynene og et svakt smil om munnen til slutt.

F.eks. å miste sine nærmeste, men så skal det også skje noe som gjør at vi tror det likevel går litt bra.