View Single Post
Kortet kan bli misbrukt selv om det er sperret ja, men dette er da ansvar for ligger på banken/kortutsteder, ikke korteier. Så om korteier ikke har sperret kortet så vil vedkommende fra banken sin side være ansvarlig for alt kortet er brukt til. Og da må også korteier evnt anmelde forholdet selv for å ha noe håp om å kunne få tilbake noe av pengene. Ble kortet sperret og ikke brukt på noen uansvarlig måte fra korteier sin side så er det banken som hefter for det kortet er belastet for, og da er det banken som evnt må anmelde forholdet for å få dekket utestående beløp.

Et problem her kan jo være at det ikke nødvendigvis finnes beviser for at trådstarter IKKE har hatt kortet i fra dag 1, og vil dermed kunne bli ansvarlig for alt kortet er brukt til tidligere dersom det ikke lar seg bevise at det er andre som har brukt det da(dersom det er brukt tidligere).

Om eg finner et kort på et utested så leveres det til betjeningen uten opphold. Eg er ikke interessert i å risikere å bli knyttet opp mot tidligere kortbruk. Om eg mister et kort så sperres det som nevnt tidligere umiddelbart det blir oppdaget. Blir kortet returnert til meg, uansett av hvem, så forblir det sperret, sendt inn til kortutsteder/bank om de ønsker det og nytt bestilt.

Paranoid? Mulig. Kynisk? Absolutt