View Single Post
Sitat av seven_up Vis innlegg
Methewall, les deg jeg skriver en gang til. Jeg sier på ingen måte at alle trenger religion, noen har det helt opp uten, det er til og med mange som du sier. Dette er jo helt topp! Men hvorfor ikke respektere de som trenger en religion? I stedet for at alle skal bli dyttet på dine tanker og ideer? Jeg ga simpelthen noen situasjoner jeg tror det ville vært vanskelig for meg å ikke tro på noe større osv, men at du ville klart dette er jo helt topp!

Jeg insuerer da på ingen måte at naturvitenskap er mindre bra! Men for meg så er det topp med noe annet, også har du din måte å se verden på, og jeg har min! det må jo være topp med mange ulike mennesker
Vis hele sitatet...
Les det jeg skriver en gang til, jeg har ikke nektet noen å tro noen ting, jeg synes bare det er veldig rart at mange velger å avvise det vi har funnet ut og heller velger å tro på fabler.

For som jeg sier, vitenskapen har ikke svaret på alt, men man dikter ikke bare opp noe som passer og nekter å endre syn når man oppdager at det man trodde ikke stemmer. Noe som blir gjort til stadighet når det kommer til religion.

Så problemet med religion slik jeg ser det, er at man her forholder seg til gamle tekster, satt sammen på en tid, der man ikke hadde den kunnskapen vi har i dag. Man viste ganske enkelt ikke bedre, men idag har vi gjort veldig mange oppdagelser og kan i dag, avise mye (om ikke alt) av det man trodde før.

Ser ingen grunn til å forby religion, men jeg ser heller ingen grunn til hvorfor religion skal få så stor plass som den får. Religion bør være en privatsak som praktiseres innenfor hjemmets fire vegger og ikke formanes i det uendelige, for å hindre at tilhengere stiller seg for mange kritiske spørsmål.
Sist endret av Veggen; 15. september 2010 kl. 19:13.