View Single Post
Sitat av seven_up Vis innlegg
"|
Vi kunne jo prøvd oss på jorda en periode uten religion, å sett hvordan mennesker hadde greid å takle den naturvitenskaplige sannheten. Dette tror jeg ville blitt veldig vansklig, og mange ville blitt ganske depresive uten en tro.

Noen eksempler kan være: Din datter på 7 år har blodkreft, ligger på sykehuset og skal dø om 1-2 mnd, jeg i min verden ville hatt ganske tøft for å ikke gi denne jenta håp ved feks å fortelle om himmelen og alt hun kan glede seg til når hun slipper smerten i denne verden.

Eller vi kan ta den naturvitenskaplige metode: nei jenta mi, nå om to mnd så kommer vi til å grave deg ned her ute, så kommer det nok mest sannsynlig masse biller/mark og spiser deg opp. Men ikke bekymre deg, dette går fint.

Evt at du har vært uheldig selv, glemte å se til høyre når du svingte inn oppkjørselen, og barnet på 4 ble kjørt i hjel av deg.

Naturvitenskap: jaja, hun ble jo til jord, det er lite å få gjort med.

Tro: ingen har jo bevist at man ikke kommer noe sted, kanskje, bare kanskje, kanskje, kanskje finnes det noe mer og at hun har kommet til ett bedre sted.
Vis hele sitatet...
Fy faen, jeg følte smerte inni meg da jeg leste det her. Fikk lyst til å legge meg ned å gråte. Jeg har aldri hatt så ekkel følelse noen gang, helt ubeskrivelig. Det er så trist å se at du har så stor tro på religion som har blitt sakte men sikkert siden menneskenes start blitt lagd av frykt, svake mennesker, uvitende mennesker. (Religion stammer jo helt fra starten på Homo Sapiens, ca 160 000 år siden. Mennesker som hadde hjerne kapasitet til å tenke og lære ting, helt uvitende om verden de bor i.. Fra der stammer religion.. De hadde frykt for det uvitende.(religion er basert på frykt) (Religion er bare for svake mennesker) (Religion er for de som trenger noe å støtte seg på)
(frykt er grunnmuren for religion)

Nesten alle kriger untatt de under imperialismen ble startet på grunnlag av religion.

Hvis vi hadde prøvd en periode på jorden uten religion hadde verden blitt mye mer fredelig, mennesker hadde tenkt mer for seg selv (under vitenskapen, istedet for "Oh my dad says god wont accept me if i dont do as the bible says, god wont accept me if im not "normal, god wont accept me if im gay. etc etc"
Verden hadde blitt et mye mer fritt sted å leve, alle de rettighetene religion har tatt vekk fra mennesket/naturen.

Og hadde du sagt til barnet ditt at hun skulle bli til jord? er du psykopat? ånei du er bare kristen. Men ingen hadde sagt det til barnet sitt uansett.
hadde heller sagt, "Snart slipper du smertene, da du dør har du ingen smerter lenger.

Du skrev
"Falsk sikkerhet fra en religion? hva mener du? for mange er denne sikkerheten høyst reel?"
Det er den falskeste sikkerheten som fins i hele verden,
det er nettop fordi den er så reel for mange mennesker som gjør den så falsk

Tenk på alle de barna som blir født in i f. eks konservative kristne hjem.

Du som flama Anonym48997

Lunicks
"Religion er lov fordi vi bor i et land (og i hovedsak en verden) som verdsetter personlig frihet. Det er fullstendig nytteløst å gå rundt og prøve å forby tenkemåter."

Det er ikke derfor religion burde vært ulovlig, det burde vært ulovlig pga alle de fryktelige hendelsene som har skjedd pga religion, som f. eks alle krigene, terror, henrettelser (i gamle dager) les historie og se alt religion har gjort for verden, IKKE EN ENESTE JÆVLA POSITIV TING!!! (religion gjennom historien har også blitt brukt å styre land pga religion gir kontroll)

Du som flama Anonym48997
Sist endret av meitemark; 27. september 2023 kl. 11:29.