View Single Post
Hvor mange tråder er det ikke om religion her på forumet? En fellesnevner for alle trådene er at skeptikere snakker om bibelen som om de faktisk vet hva som står der. INGEN typiske skeptiker og evulusjonsteoretiker jeg har snakket med har lest bibelen. Jeg er ikke enda religiøs selv, og statskirken og katolikkene har langt fra noe som i nærheten kan beskrives av rent mel i posen, men om flere hadde tatt for seg bibelen for det som faktisk står i den, i stedenfor hva den korrupte statskirken og andre sier at det står i den så hadde det gått opp ett lys for MANGE. Jeg konstaterer igjen, jeg tilhører ikke noen spesifikk religions-samfunn men jeg leser bibelen og det er forferdelig mye interessangt der.

Ta for eksempel dette med at bibelen er inspirert av Gud ( Eller JHVH som det står gud heter i bibelen, direkte oversatt fra hebraisk) Bibelen er skrevet av utallige personer over flere millenium, og allikevel er det en rød tråd igjennom hele bibelen, alle bøkene samhandler med hverandre.

Jeg vet enda ikke helt hva jeg tror, men det er mange flere hull i evulusjonsteorien enn i bibelen!