View Single Post
"Det meste av dagens evolusjons-kunnskaper (om ikke motbeviser en intelligent designer,) gir god begrunnelse på dagens liv på en ikkereligiøs måte." -Anonym48997

Dette er da virkelig å tolke bibelen opp mot naturvitenskap.

Hva er falskt med at man tror så kommer man til himmelen? Meg bevist er dette aldri motbevist. Ergo det er en tro, og man må få lov til å tro hva man vil?

Vi kunne jo prøvd oss på jorda en periode uten religion, å sett hvordan mennesker hadde greid å takle den naturvitenskaplige sannheten. Dette tror jeg ville blitt veldig vansklig, og mange ville blitt ganske depresive uten en tro.

Noen eksempler kan være: Din datter på 7 år har blodkreft, ligger på sykehuset og skal dø om 1-2 mnd, jeg i min verden ville hatt ganske tøft for å ikke gi denne jenta håp ved feks å fortelle om himmelen og alt hun kan glede seg til når hun slipper smerten i denne verden.

Eller vi kan ta den naturvitenskaplige metode: nei jenta mi, nå om to mnd så kommer vi til å grave deg ned her ute, så kommer det nok mest sannsynlig masse biller/mark og spiser deg opp. Men ikke bekymre deg, dette går fint.

Her kan du bytte ut med mor/far/søster/bror osv.

Evt at du har vært uheldig selv, glemte å se til høyre når du svingte inn oppkjørselen, og barnet på 4 ble kjørt i hjel av deg.

Naturvitenskap: jaja, hun ble jo til jord, det er lite å få gjort med.

Tro: ingen har jo bevist at man ikke kommer noe sted, kanskje, bare kanskje, kanskje, kanskje finnes det noe mer og at hun har kommet til ett bedre sted.
Sist endret av meitemark; 27. september 2023 kl. 11:30.