View Single Post
Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Jeg har på forhånd bestemt meg for å ikke skrive ned masse argumenter, men heller få litt input fra nFF.
Vis hele sitatet...
Nemlig. Du har ikke tenkt å skrive ned noen argumenter. Kult.

Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Hvordan er religion "lov"?
Vis hele sitatet...
Fordi vi har religionsfrihet, og ikke vil straffe folk for deres tro.

Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Her baserer jeg meg mest på kristendom; Kristendommens hellige bok, bibelen er skrevet av mennesker - Ikke en hellig kraft som den baserer seg på.
Vis hele sitatet...
Det er din mening, mens de som er kristne faktisk mener at Bibelen er skrevet av mennesker inspirert av Gud. Med andre ord forklares det at Gud har ledet forfatterne av de forskjellige bøkene. Bibelen er for de kristne fortellingen om Gud gjennom menneskets historie.

Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Det meste av dagens evolusjons-kunnskaper (om ikke motbeviser en intelligent designer,) gir god begrunnelse på dagens liv på en ikkereligiøs måte.
Vis hele sitatet...
Og dette var grunnen til at du selv ikke tror på et skapt univers.

Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Kristendommens hellige, altså ledere og kirker tjener penger på å forklare sitt eventyr og skatter ikke på det engang. Hvordan er ikke dette å stjele?
Vis hele sitatet...
Menigheter, kristne eller andre, er drevet av frivillige gaver fra medlemmer og gjester hos de. Noe blir også støttet av staten, en sum pr medlem som fastsettes ved å se på hvor mange medlemmer det er i statskirken og fordele utgiftene til statskirken på dets medlemmer. Samme sum skal andre religioner også få pr. hode. De som er ANSATT i disse organisasjonene får lønn, og skatter av dette.
Sist endret av meitemark; 27. september 2023 kl. 11:31.