View Single Post
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Ewa Vis innlegg
Den vitenskaplige problemstilling som vi diskuterere her, er ting som blir og har blitt diskutert av menn som Newton, Kopernicus til moderne forskere som Stephen Hawking. Deres basis for å mene det de mener, har jeg ikke kompetanse til å vurdere annen enn på egen logikk. Jeg har derimot les mye av deres tolkninger av naturen og vitenskapen.
Vis hele sitatet...
Javel? Har du lyst til å utdype? Du bør gjerne konkretisere hva du snakker om. Og du må gjerne gi meg kilder på at det vi diskuterer (hva er det egentlig vi diskuterer?) har blitt diskutert av Newton, Kopernikus og Hawking. Det hadde mildt sagt vært interessant å lese.

Sitat av Ewa Vis innlegg
Vitenskapen har begreper som naturlover. En av disse sier feks. dette;
"Alle objekter med masse tiltrekker hverandre med en kraft som er proporsjonal med massene og omvendt proporsjonal med kvadratet av avstanden mellom massene. (Gravitasjonsloven)"
Disse naturlovene eksisterer. De gjør av vi kan forutse hvordan masse oppfører seg. Vi er masse.
Vis hele sitatet...
Jeg er kjent med naturlover og Newtons gravitasjonslov. Det eneste den sier om oss er at to mennesker på 70 kg hver som står en meter unna hverandre tiltrekker hverandre med en kraft på ca. 3,27 × 10-7 N. Det er ikke noe mystisk med det.

Sitat av Ewa Vis innlegg
Dette er ikke et vitenskaplig bevis, men det er en logisk kjede som per i dag ikke kan fornektes med noen vitenskap, kraft, gud eller hva du ønsker å kalle det. Dette gjør det ikke til en endelig sannhet, det gjør det til en interessant filosofisk diskusjon som var det jeg håpet på å oppnå med denne tråden.
Vis hele sitatet...
Det gjør det til en uinteressant tråd fylt med uvitenskapelig sjargong og kvasifilosofisk tomprat.