View Single Post
Ewa
Trådstarter
11
"Jeg studerer kjemi, fysikk og matematikk på siste året på videregående, jeg studerer det på fritiden min og jeg har tenkt å utdanne meg innenfor samme felt på universitetet. Jeg lever for dette.
Det er ganske åpenbart at du har begrenset kunnskap om vitenskap når du bruker slike begrep som "naturlover", "kraft", "bevis" og ikke minst "energi" så løst som du gjør. Når du diskuterer vitenskap skal du helst vite hva du snakker om."

Den vitenskaplige problemstilling som vi diskuterere her, er ting som blir og har blitt diskutert av menn som Newton, Kopernicus til moderne forskere som Stephen Hawking. Deres basis for å mene det de mener, har jeg ikke kompetanse til å vurdere annen enn på egen logikk. Jeg har derimot les mye av deres tolkninger av naturen og vitenskapen. Dette gjør meg ikke til en ekspert, men jeg forbeholder meg retten til å filosofere om konsekvensene av dette. Vitenskapen har begreper som naturlover. En av disse sier feks. dette;
"Alle objekter med masse tiltrekker hverandre med en kraft som er proporsjonal med massene og omvendt proporsjonal med kvadratet av avstanden mellom massene. (Gravitasjonsloven)"
Disse naturlovene eksisterer. De gjør av vi kan forutse hvordan masse oppfører seg. Vi er masse. Dette er ikke et vitenskaplig bevis, men det er en logisk kjede som per i dag ikke kan fornektes med noen vitenskap, kraft, gud eller hva du ønsker å kalle det. Dette gjør det ikke til en endelig sannhet, det gjør det til en interessant filosofisk diskusjon som var det jeg håpet på å oppnå med denne tråden.

Espen