Tråd: Postbudet
View Single Post
Sitat av ItsMeSnitches Vis innlegg
hvor mye peng hadde du med på de turene da ?
Vis hele sitatet...
Rundt 20-50k på 200km ruten og rundt 10-20k på 150km ruten siden det var en mer sentral plass, og bank og butikk var i nærheten.

Sitat av Masi Vis innlegg
Jeg tviler meget sterkt på det, hvis du ser på de som kjører verdi transport, så er sikkerheten på topp uansett om dem frakter 10K, 500K eller om det er papirer. Min tidligere sjef kjørte en stund verdi transport (langtransport) på natten for securitas, og han fortalte at dem hadde ikkje den minste anelse om hva dem kjørte på. Når dem kom på jobb så var bilen ferdig lastet opp og dem kjørte det til destinasjonen, dem måtte være 2 stk for å åpne opp safe'en bak i bilen, for så å bære inn koffertene og forlate uten å få vite hva som var i koffertene.

Hvorfor skal postmannen ha 20-50K i bilen usikret når verditransporten har 10 gang høyere sikkerhet for å kjøre 10K?
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbet i Posten så jeg VET at det er slik det fungerer. Også min tidligere kollega i posten som bekrefter dette. Hvorfor det er lov for postbudene å kjøre med en usikret pengekoffert, må du nesten ringe konsersjefen eller noen i de høyere makter å spørre om.

Forsåvidt enig i at det er høl i huet. Er heller ikke noe folk flest bør vite om heller.. Men men.