View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Geostigma123 Vis innlegg
spQ, jeg har hatt på følelsen lenge om at sesongen ville starte tidlig i år... Det jeg er mest nysgjerrig på er hvor i landet disse ble funnet! Jeg holder til i Bergensområdet hvor det har vært regn regn og atter regn i år (nesten hele tiden) ...
I fjord var det motsatt, dårlig sesong (her iallfall)... og kjempevarm sommer/lite regn.

Har en fast gressplen(beite) jeg går til hvert år, og antall sopp er veldig variabelt fra år til år... Hvis det allerede har startet så er jeg i ekstase, ingen må ta spotten min XD it's all mine!
Vis hele sitatet...
Jeg kan vel bekrefte at de er plukket i Hordaland, nærmere bestemt Bergens-området ja. Flein sessongen i fjor var ikke så værst, -mulig du har vært uheldig med spotten din, men jeg og en kompis fant over ca. 800 sopp på 3-4 timer i begynnelsen av august i fjor. Problemet er heller at etterhvert så begynner flere og flere å plukke. Jeg har en tendens til å alltid være tidlig ute og har lønnet seg i 4 år nå.
Første funn i fjor var 27 eler 28 Juli - ca. 100 sopp, det skal ligge et bilde av det i denne tråden fra i fjor.

Til slutt vil jeg si at det blir litt feil å si at flein sessongen er i gang det var langt i fra mengder med sopp. Fant en og en eller en tue på ca. 4-6 sopp, dog utganskpunktet med turen var mosjon, så vi leitet ikke - bare stirret mer i bakken enn fremover når vi gikk i terrenget.
Sist endret av spQ; 23. juli 2010 kl. 12:19.