View Single Post
Er panikkangst du opplever der du er sikker på at du skal dø. Det er en naturlig konsekvens av mye røyking for enkelte mennesker desverre. Hvorfor det oppstår har jeg ingen forklaring på, men av egen erfaring så kommer det bare en dag, og blir værre jo mer man fyrer.

Jeg har selv opplevd denne skjelvingen, spesielt når jeg har røykt mens jeg har hektet meg av benzoer, etter selve abstinens-skjelvingen egentlig har gitt seg og i tillegg i hektiske perioder i livet mitt. Da funker det som regel ikke for meg å være stein heller, siden kroppen min egentlig bare ønsker å komme seg inn i fosterstilling for så å legge seg for å sove. Jeg tror at det kanskje ligger noe angst og murrer bak din tilstand.

Jeg mener at den "angsten" ikke trenger å være knyttet til noe spesielt, men den gir allikevel somatiske utslag, og utslag i form av panikkanfall når hjernen din finner ut at nå blir det litt for mye. Poenget mitt bak det her er at slik angst som du forklarer nå ikke ser ut til å ha en trigger annet enn selve hasjrøykingen, etter min egen erfaring.

Jeg ville kuttet ut røykingen tvert. Ta deg en lang og god pause. Konsekvensen av å fortsette kan være at psyken din etterhvert begynner å knytte angsten til en ekstern hendelse eller en tanke, og da er den plutselig utrolig mye vanskeligere å bli kvitt.