View Single Post
Trådstarter
687
Nå har jeg gått til annskaffelse av en corsair 650W, noe som skulle være mer enn nok for mitt oppsett. Allikevel skje akkurat det samme !

Noen som har den fjerneste anelse om hva som skjer? Dette begynner mildt sagt å irritere meg LITT

Da ser det ut som problemet er løst !

De som kanskje lurer på hva som var galt: Under en av "shutdownene" kikket jeg kjapt på post-messagen som stod på hovedkortet mitt. Den indikerte at ramen ikke funket som den skulle. Da tok jeg ut en rambrikke, og det funket flott (har gama ganske lenge nå, hehe). Skal sjekke seinere om det er brikka eller sloten det er noe galt med. Poster her da.

- Takk for alle forslag. Kanskje like greit at dere fikk meg til å kjøpe ny PSU, så slipper jeg forhåpentligvis fremtidige problemer

EDIT

Nå har jeg kjørt memtest på begge brikkene, og hver gang skrur pcen seg av. Brikkene jeg har er OCZ platinum series PC316000. På brikkene står det 9-9-9 @ 1.9v

På msi dualcore center står det at RAM'en min bare får 1.79v. Kan dette ha noe med problemet å gjøre? burde jeg prøve å sette opp volten? Er helt blank akkurat her, så hadde vært fint om noen med peiling kunne foreslå noe før jeg gjør noe feil