View Single Post
ja topic sier en del, men ikke alt her er saken:

jeg som mange andre er kansje forvirret rundt dette med likestillings debatten her i Norge. Kvinne grupper som Ottar kjemper med jernhånd for å få likestilling og griner over at kvinner tjener 85øre pr krone menn tjener, dette har ingenting med mangel på likestilling å gjøre. men heller om utdanning og antall timer jobbing osv.

og det blir i tillegg skjeldent snakket om omskjæring av gutter, i forhold til jenter(ja jeg vet at jenter sin omskjæring av kjønnslepper er mye verre)
og for å ikke snakke om brystkreft og hvor ulikt fordelingen på penger til forskning er på brystkreft i motsettning til prostattakreft(dette kan ha noe med at mulige fler får brystkreft,men dette har jeg ikke kilder på)
barenefordelingsaker, og kjønnskvoteringer osv..
sammfunnet blir stadig mer og mer feministisk og mannskullturen forsvinner sakte men sikkert.(er det meningen at alt skal være likt og at likestillingsargummenter vinner frem i en hver sak..?)

så siden gruper som Ottar er så veldig for likestilling og kvinneforkjempelse så hvorfor skal ikke kvinner bli innkalt til førstegangstjeneste? i dagen millitære så er det jo like mye fysisk muskelkraft som kreves som hjerne kraft(og kvinner er jo laget med lik hjernekapasitet som menn.)

Mannsgrupper som Blottar
mener at det bungner at mannsfiendtlig reklame og at mannen ofte blir fremmstilt som den svake som trenger sin kone for som stabiliserende faktor osv..

for å ikke snakke om den evige debatten om bordeller og lovelig regulert prostitusjon. (verdens eldste yrke er kommet for å bli og spørsmålet er bare hvor og hvordan dette skal reguleres..)

jeg har også lest at menn/gutter er de nye taperne i skolen og det er jeg rimelig sikker på at stemmer, hva skyldes dette? likestilling wtf.. ja det er forskjell på oss mennesker og hva skjer når det er overtall av kvinnelige lærere og ren teori og pugging dominerer i skolen, flest gutter og mange jenter trenger praksis og bilder i skolen for å ikke snakke om mannelige lærere!.
for å ikke snakke om at gutter utvikler seg saktere enn jenter, (jeg har vært i kontakt med flere menn som ikke startet på skolen før de var 11 år og da begynte de i 1 klasse og det har de vært glad for og ikke angrett en eneste dag på (det var da deres mor som tokk dette valgt for dem.)

så tilslutt.. likestilling eller ikke, jeg har ofte tenkt på at "hvorfor" skal det være slik at vi gutter skal løpe etter jentene og leke supermann og gi dem blomster og be de ut på date og underholde dem på alle mulige måter og forgude dem ? hvorfor er det slik ? hvorfor kunne det ikke vært motsatt? hvorfor er det ikke motsatt? dette er spm som forvirrer meg og jeg tenker mye over.(media har her mye skylden,.-.- desverre) men likestilling eller ikke vi kan ikke nekte for vår natur! vi er menn og de er kvinner ! vi bærer frøet som kvinner skal motta og vi må jobbe og gi for at kvinnen skal ta i mot vårt frø osv.. for å dra denne lengre så: moderjord trenger solen for å gi live og la det vokse..(dette ble kansje litt for poetisk men det er riktig og det er slik i dyrenes verden også) så hvorfor skal vi bennekte hvem vi er ? vi er menn og vi er macho! thats it..ottar fuck off

andre som har tanker /meninger om dette temaet?