View Single Post
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Som OOo selv sier, så burde det være inne i siste versjonen.
Men det er det altså ikke? Man må bruke extensionen?
Vis hele sitatet...
Hvis man under installasjonen angir at man vil ha norskspråklig Ubuntu, så får man sikkert norskspråklig OpenOffice også. Men i hvert fall når man angir engelsk som språk, får man ikke automatisk norsk ordliste. Å legge den til er veldig lettvint, så det er ikke noe særlig problem.

Sitat av Grimdoc
Hvordan er det med "lagre som"-funksjonen til MS Word i siste versjonen?
Er det blittfint samsvar mellom OOo og Word? Husker at OOo ikke kunne skrive/lese rammer inne i dokumenter helt bra før i alle fall.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke hatt problemer med å lese word-filer når det har vært nødvendig, men jeg lagrer aldri som .doc eller .docx, så akkurat det kan jeg ikke si for sikkert. Det hender av og til at enkelte felter er litt forskjøvet, men det har hittil ikke vært noe vesentlig.

Sitat av d-_-b
Ville holdt meg til Microsoft Office om jeg var deg FpsDog, bruker selv OpenOffice for tiden og selv om den har ordbok er den elendig. Den har først og fremst en hau med ordelingsfeil ettersom den deler opp ord etter engelsk grammatikk.
Vis hele sitatet...
Har ikke helt den samme erfaringen der. Ordboken har fungert helt fint for meg, og jeg har brukt OOo forholdsvis mye. Er det et ord som ikke står i ordboken, så er det veldig fort gjort å legge det til.