View Single Post
Uansett hvor gode intensjonene er bak Bildenberger-konferansene, så er det veldig naivt å tro at det aldri snakkes i kulissene. Hvor realistisk er det egentlig at samtlige av de årlige 140 deltagerne, der mange har sammenfallende interesser, holder seg for gode til å prate butikk? Direktører for globale konsern, sjefer for internasjonale banker, statsministre og regjeringsmedlemmer fra verdens mektigste land holder tre dager lange konferanser under skjult agenda. Det er klart vi må holde et åpent øye med denne gjengen her.

Jeg heier på Tsaren foreløpig. Er ikke tilhenger av bevisene hans, eller den brokete argumentasjonen overstrødd med skrivefeil, men av den overveiende sannsynligheten for at det ligger noe i det. Bare noen få korrupte i verdens elite er nok til å skumme av fløten til millioner av mennesker og her holder de kaffeselskap i tre dager hvert år. Ånden i det han vil formidle er for sterk til å skylle ned i dass uten å reflektere over temaet.

Bare så det er klart, jeg tror årsakssammenhengen til politikernes manglende vilje til å utøve realpolitikk og deres økte vilje for byråkrati er utrolig kompleks, så jeg hopper ikke på den første årsaken jeg finner, men mange bekker små gjør en stor å. La oss ikke lukke øya for den syndefloden som kanskje ligger bak åsen.