View Single Post
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
1. Du har et poeng der da, det er jo en planet med masse rart på.

2. For vi vil vel ikke være mer for dem en hva en hamster er for oss, og vi vil nok raskt feies til side for natur ressurser å sån som jeg antar at de som oss er avhengige av, tenker da på metaller ikke olje og kull :P

3. Hvorfor tror du ikke en overlegen rase skulle vært grådige?
Vis hele sitatet...
1. Jeg vil tro at mye om ikke alt, ser annerledes ut her enn hva ting ville gjort i en sivilisasjon, som kanskje har eksistert tusner eller hundretusner av år lenger enn på Jorda.
Naturen/klima/dyreriket her, er sikkert også veldig annerledes vil jeg tro.

2. Det finnes mange som ville blitt ekstatiske ved å oppdage en ny art, hvorfor skulle ikke dette gjelde oss overlegene sivilisasjoner?
Hvem vet kanskje det allerede er noen som vet at vi eksisterer, men lar oss være i fred, da vi ikke er klare for et møte enda?

Om man skal observere en annen livsform, gjør man det best ved at det som blir observert, ikke er klar over at det blir observert.

3. Jeg tror ganske enkelt at en sivilisasjon som har eksitert lenger enn vår, vil ha forstått at grådighet er ødeleggende.
Jeg tror og håper at det er det menneskeheten også vil komme fram til etter hvert.
At vi ikke bare fortsetter rovdriften på nye planeter, da har vi jo ikke lært noen ting og om vi gjør det kan andre gjøre det.
Like gjerne mot oss, men jeg tror at når vi begynner å utforske verdensrommet i stor skala i fremtiden, ville vi om vi fant inteligent liv underlegene oss, mest sansynlig la det være i fred.
For så å observert på avstand, uten noen form for innblanding eller påvirkning.
Sist endret av Veggen; 27. mars 2010 kl. 22:31.