View Single Post
Trådstarter
74
Sitat av Mith Vis innlegg
Dobbeltskatt gjelder i saker der man i teorien skal skatte til to land. Det har ingenting med hvordan pengene som staten har samlet inn via. skatter og avgifter skal fordeles.

Hva Bilderberg gruppen angår så er det ingen hemmelighet at den eksisterer, men at den er så mektig som nyhetspeilet og den gjengen hevder er det ingenting som tyder på. At de skal ha som mål å opprette en ny verdensordning der de styrer er også bare oppspinn.

Og hva er det du prøver å få frem med å sitere Gerhardsen? Uten å ha sjekket ut om de sitatene stemmer så er de da på ingen måte noen oppsiktsvekkende. Det som hadde vært rart var om Arbeiderpartiet anno 1945 hadde prøvd å splitte de politiske partiene, for så å totalt snu sin egen politikk på hodet ved å vende ryggen til arbeidstakerne.
Vis hele sitatet...
jeg tror enkelt og elegant du misforstår samtlige av mine påstander:

1. Dobbeltbeskatning er ikke lov i Norge. Flere kommuner som har innført eiendomsskatt tapte rettsaker mot innbyggerne på grunn av at de også hadde kloakkavgift som skulle dekke de samme behovene. kan igjen referere til fredirkstad og sarpsborg kommune hvor en del borgere gikk til rettsak mot kommunen og vant. selvsagt endret bare kommunen spesifikasjonene på avgiften og innførte den allikevel. men i prisippet har vi altså et rettsfast lovverk mot dobbel beskatning.

2. det er sant som du sier at ingen bestrider ar Bilderberger group eksisterer, siden dette nå er behørig dokumentert. men, ingen sier noe om hva grupper gjør og hva som er dens formål. Så derfor kan du ikke si at den ikke er tilhenger av NWO, med mindre du sitter på dokumentasjon om gruppens hensikt og charter. Det jeg derimto kan se er at så lenge ingen sier hva gruppens hensikt og chater er så kommer det til å bli spekulert i det. Når det gjelder Thorvald Stoltenberg så er han en av norges sterkeste tilhengere av NWO,jeg har selv, i regi av AUF, vært på kurs om NWO, sammen med blandt annet Jens Stoltenberg, hvor kursholderen var Thorvald Stoltenberg. dette foregi på AUF sitt kurssenter i Sørmarka.

3. jeg prøver å få frem følgende ved å sittere Gerhardsen: Han prøver å få alle andre til ås tå sammen og ikke krige om makten med den ene hånden mens han med den andre hånden oppfordrer til det jeg vil kalle et statskupp med den andre. det er motsetningen mellom hans syn på hva andre skal gjøre og det han mener hans egne skal gjøre som jeg setter et stort spørsmålstegn ved. jeg lurer på hvordan dette kunne være vanskelig å forstå.

Dette innlegget inneholder ingen kilder da disse er behørig lagt inn i mitt forrige innlegg.

Sitat av moridin Vis innlegg
Nei. All vitenskapsteori bygger på at man fremsetter en hypotese og prøver å motbevise den. F.eks:

hypotese: Nyhetsspeilet påstår de har adekvat kildekritikk
Moyner motbeviser hypotesen ved å fabrikkere en historie og få nyhetsspeilet til å publisere den uten å sjekke fakta.

Dersom du mener at hypotesen er feil er det ditt ansvar å fremlegge bevis på at den ikke stemmer. Anbefaler deg forøvrig å lese Poppers teorier om falsifisering: http://en.wikipedia.org/wiki/Falsifiability
Vis hele sitatet...
Etter den hypoteste teorien din er jo samtlige norske aviser ikke kildekritiske. Pressen faglige utvalg har dømt både Aftenposten, VG, Dagbladet, Adresseavisen og Dagsavisen ved flere anledninger. Og jeg tror ikke jeg trenger p dokumentere dette med kilder på enkeltsaker da dette tilstadighet blir dokumentert gjennom nyhetsartikkeler, demeniter og annet.

At Moyner, som du her refererer til uten å komme med kilde til den kokrete saken eller forklare hvem dette orakelet er,etter min mening gjør seg skyld i det som etter norsk lov kalles for bondefangeri er jo en annen side av saken som kanskje er vel så viktig.

OG, det at en sak i nyhetsspeilet ikke er godt nok faktasjekket betyr ikke at alt nyhetsspeilet presenterer er det. Jeg kjenner ikke til noen saker der nyhetsspeilet er trukket inn for PFU og kunne ikke finne noen da jeg prøvde å lete på siden deres.

Jeg leser daglig saker i nyhetsspeilet som får meg til å trekke på smilebåndet av deres evne til å krisemaksimere og prøve å få en fjær til å bli til fem høns, mens jeg like ofte når jeg leser i Dagbladet og VG trekker på det samme smilenbåndet ved tanken på den svært mangelfulle evnen til å drive kritisk journalistikk. Ved å lese begge vil man kanskje se saker fra flere enn en side og på den måten selv kunne gjøre seg opp en oppfatning av hva som er fakta og, som nyhetsspeilet selv oppfordrer til, selv sjekke bakgrunnsfakta.