View Single Post
Må bare nevne at jeg spurte faren min(og forsåvidt noen andre folk, inklusiv en speiderleder som jeg var mye sammen med for noen år tilbake) om hva som skulle til for å bli med i frimurerlosjen. Ikke stort egentlig.

Man måtte bidra i samfunnet på en god måte(Enten i form av mye skatt eller i sosiale retninger). Det fører automatisk til at maktposisjonerte folk lettere kommer inn. Som feks leger, store konsernledere eller rett og slett "små" speiderledere. Man må også bli anbefalt og gjennom en rituell opptaksprøve pluss avlegge en ed om at man erkjenner guds eksistens(ikke nødvendigvis tror).

Uansett vil jeg inn på grunn av den mystiske årsaken, men til syvende og sist forventer jeg ikke mer av dette enn en vanlig gutteklubb. Pluss noen små fordeler med tanke på nettverksbygging og å ha sterke kontakter som kan hjelpe meg om jeg trenger det.

Edit: Den tidligere speiderlederen min sa også at de fleste speiderledere var med pga det de bidro i samfunnet! (Og at kvinnene mente det var forskjellsbehandling :P)
Sist endret av Katalysator; 22. mars 2010 kl. 23:34.