View Single Post
En annen ting jeg alltid har lurt på når det kommer til konspirasjonsteoretikkere, er at de sier "vi" (dumme, mindre opplyste mennesker) stoler blindt på media og samfunnet rundt oss. Dette gjør oss dumme, da vi bare tar til oss informasjonen som blir spydd ut og tredd nedover hodene våres.
Dog sliter jeg med å finne en eneste konspirasjonsteoretikker som ikke tar selvkritikk på det punktet når de basserer sin tro på en artikkel på Nyhetsspeilet, eller 4 forskjellige youtube filmer. Oss "vanlige" folk er for lite kritiske, og mangler evnen til å tenke selv. Det kan jo være det bare er meg (og folk flest) som er litt skrudd, men hvor foreligger det bevis på at konspirasjonsteoretikkere tenker mer på egenhånd en oss? Igjen så basserer de jo sin tro på kilder som Nyhetsspeilet og youtube filmer. De har da for guds skyld ikke tenkt ut noe selv, de har bare gjort som alle oss "vanlige" gjør, med mer tradisjonelle medier, sugt til seg informasjonen og videreformidlet den.

Er deffinisjonen på å "tenke selv", det å klare å søke på youtube, eller scrolle gjennom plukk råtne publikasjoner som Nyhetsspeilet, for så å gjengi budskapet til alle oss dumme og uopplyste? Vær så snill å opplys meg, så jeg selv en dag kan tenke.
Jeg håper at media i Norge vil benytte seg av Youtube for å legge ut sine nyhetssaker, da blir alt mer troverdig. Det ligger jo på youtube ffs. It must be thrue.
Sist endret av møkk; 22. mars 2010 kl. 22:46.