View Single Post
Sitat av crimewave Vis innlegg
er dere skeptikerne virkelig så naive at dere tror at denne frimurerlogen faktisk ikke har stor påvirkning på politikk, økonomi og kultur?
Vis hele sitatet...
Er det egentlig noen grunn til å tro noe annet? KFUK og KFUM er også verdensomspennende organisasjoner med hierarkisk struktur og mange festlige ritualer - betyr det at de også har stor påvirkning på politikk, økonomi og kultur?

Sitat av crimewave
dette er et tema stort sett ingen vet noe om, fordi frimureriet har en ekstrem hemmelighetsfaktor.
Vis hele sitatet...
Ellers i Europa velger de å ha en del hemmelighetskremmeri (sikkert ingen som ville dele hemmeligheter med de som små, så de tar igjen nå), men i Skandinavia er det rimelig transparent.

Sitat av crimewave
det at noen tror og mener at det er en gutteklubb er bare så herlig naivt at jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal begynne med å motargumentere det.
Vis hele sitatet...
Såpass forfjamset er du, faktisk, at du glemmer helt å ta med noen av argumentene i posten din!

Sitat av crimewave
en jeg kjenner var/er frimurer og har ikke kontakt med dem. han har opplevd mye dritt gjennom de greiene som han ikke ville snakke om, og har måttet betale jævlig store summer til den grupperingen.
Vis hele sitatet...
Ja, de har jevnlig innsamlinger til veldedige formål, eller de "samler inn store pengebeløp anonymt til nødlidende", som de sier selv, og da må alle bidra med en betydelig slant. ...var det et argument forresten? At du kjenner en fyr som var frimurer en gang som opplevde noen ting han ikke vil si til deg?

Sitat av crimewave
hvorfor finnes det da loger rundt om i hele verden med det samme budskapet? tror du at de bare har lokalmøter og fjomser og snakker om damer og øl?
Vis hele sitatet...
Hvilket budskap? Var det ikke hemmelig, da?

Sitat av crimewave
hahaha. ja lykke til i livet, dere skeptikere.
Vis hele sitatet...
Jo, takk, likeså.
Sist endret av Provo; 22. mars 2010 kl. 20:54.