View Single Post
dette er et tema stort sett ingen vet noe om, fordi frimureriet har en ekstrem hemmelighetsfaktor. det at noen tror og mener at det er en gutteklubb er bare så herlig naivt at jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal begynne med å motargumentere det. en jeg kjenner var/er frimurer og har ikke kontakt med dem. han har opplevd mye dritt gjennom de greiene som han ikke ville snakke om, og har måttet betale jævlig store summer til den grupperingen. er dere skeptikerne virkelig så naive at dere tror at denne frimurerlogen faktisk ikke har stor påvirkning på politikk, økonomi og kultur?

hvorfor finnes det da loger rundt om i hele verden med det samme budskapet? tror du at de bare har lokalmøter og fjomser og snakker om damer og øl? hahaha. ja lykke til i livet, dere skeptikere.
  • "Vi" er det norske samfunnet; primært representert ved vårt gravende pressekorps, som fra 1998 til ca 2002 kjørte en rekke saker på dette - og hvor journalister blant annet klarte å infiltrere deler av organisasjonen. Det kom ikke frem noe kritikkverdig. Tror det "verste" var at de hadde noen ritualer hvor det ble begått symbolske drap og lign., tradisjoner fra middelalderen.



tror du virkelig at norske journalister er på informasjonens side når det gjelder dette? naivt.