Tråd: Laudanum
View Single Post
Det aktive stoffet i laudanum(opiumtinktur) er jo morfin, så det vi snakker om her er jo en morfinrus. Har både røyket og spist opium og også drukket Absinth blandet med laudanumdråper.
Jeg opplever avslappethet og til tider søvnighet. Ikke så sterkt at jeg MÅ sove, men nok til at man kan sovne lett i alle slags omgivelser om man skulle ønske det. Har aldri hatt problemer med å holde meg våken, men verdensopplevelsen kan virke litt drømmeaktig og fjern.
Roligere pusterytme og en euforisk nytelsesfølelse i kroppen akkompagnert av en lett kløe som bare gjør det godt å klø. I små doser føler jeg også at det smører sosialiteten omtrent som alkohol ved å "løsne opp" hemninger og fremkalle generell velvære.
Men man skal jo som de fleste vet være veldig forsiktig med morfin. Det er både ekstremt vanedannede og kan være fysisk farlig om man overdoserer. Men som smertestillende, respirasjonsregulerende og sovemedisin er det et ypperlig verktøy. Har også følt en viss stimulerende effekt på kreativiteten.