View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg har ikke kommet med et eneste tilfelle av personangrep. Jeg utfordrer deg til å finne et sitat hvor jeg har angrepet din person. Du derimot har kommet med utsagn som

Og fortsetter med andre (rimelig lavpanna) forsøk på fornærmelser, som

.. og...


Men for all del, bare fortsett. Det er ikke meg du driter ut.
Vis hele sitatet...

Istedet for å diskutere cannabis, forskning og relevante studier dagens vitenskap, er du mer interessert i en eller annen personlig konklusjon jeg har om legemiddelindustrien. På toppen av det hele har jeg svart for hvorfor jeg mener det jeg mener - men du forstår ikke hva jeg mener. Derfor er debatten meningsløs og heller ikke relevant, for ente gang.


Sitat av Provo Vis innlegg
Ehm.. Skal vi se. Det hjelper ikke mot alt, men er en cure-all..? Du er fantastisk.
Vis hele sitatet...
Hva er det ikke hjelper mot?
Og hvis det ikke hjelper mot noe, refererer du da til dokumentert forskning, eller er dette et område hvor det kreves mer forskning du ikke leser?



Sitat av Provo Vis innlegg
Da burde det vel ikke være så vanskelig å påpeke akkurat hva som gjorde undersøkelsene og uttalelsene fra hhv. Guardian, Reuters og Cancerhelp, og deres kilder, til mindre seriøse og troverdige kilder enn dine, da.
Vis hele sitatet...
..


Sitat av Provo Vis innlegg
At du anser å begrunne dine bastante uttalelser med dokumentasjon, noe som burde være en smal sak, for å kaste bort tid kan kanskje ikke sies å overraske meg, men det sier jo litt av hvert om hvordan du bygger dine resonnementer. Jeg er vel ikke videre imponert..
Vis hele sitatet...
Forbasket. Er du ikke imponert altså?



Sitat av Provo Vis innlegg
Det er du som mener det er relevant, ettersom du mener de mange private cannabisplantasjene vil ødelegge for legemiddelindustrien, og legger det til grunn for mesteparten av dine uttalelser om hvorfor det mangler forskning (klart det mangler bare forskning når det gagner deg - ellers bugner det jo med forskning som støtter din konklusjon). Hvis man ikke tillater å dyrke cannabis hjemme, noe som i utgangspunktet heller ikke er en naturlig konsekvens av aksept som legemiddel, så er det jo ingen grunn til at industrien ikke skal ta det i bruk?
Vis hele sitatet...
Here you go again.


Sitat av Provo Vis innlegg
Feil? Feil, hva da? Dette har jo ingenting med spørsmålet å gjøre. Du påstår at hele legemiddelindustrien har den og den moralen, og de og de intensjonene, og i seg selv er mot cannabis som legemiddel. Det innebærer at industrien opptrer med en egen bevissthet, ettersom den består av utallige bedrifter, og enda flere enkeltpersoner.
Vis hele sitatet...
Det var en gang en jeg kjenner som spurte Michael Harner.

-But what does it mean?
Harner: "Yes, Art, what the fuck does it mean?".

Sitat av Provo Vis innlegg
Ser ikke helt hva vann har med dette å gjøre. Det var du som brukte analogien i utgangspunktet. Du har fortsatt til gode å forklare hva som setter cannabis i en særposisjon i forhold til alt annet vi kunne laget selv, men velger å ikke gjøre. Eksemplene har du allerede fått.
Vis hele sitatet...
Har jeg fortsatt til gode å forklare hva som setter cannabis i en særposisjon i forhold til alt annet vi kunne laget selv? Vel, prisene spiller jo en vesentlig rolle. Men det er min mening, ikke din.


Sitat av Provo Vis innlegg
Spiller fint liten rolle om hampeklær, persiske tepper og joggesko produseres i den tredje verden. Du tok det opp i direkte relasjon med produksjon av legemidler, men er tydeligvis ikke i stand til å forsvare uttalelsen din.
Vis hele sitatet...
Problemet ditt er at du ikke forstår hva jeg skriver.
Det er det det kommer ned til. Kanskje fordi jeg haster gjennom, men så er jeg jo heller ikke videre brydd med å forsvare personlige meninger - det eneste jeg reagerte på tidlig i denne tråden var det faktum at utgangspunktet for diskusjonen pekte mot Simpson som en sjarlatan, samt en lite informert oppfattelse av cannabis som medisin + kreftdelen i forskning. Jeg sier ikke at det ikke trengs mer forskning, som jeg jo har poengtert flere ganger, jeg sier simpeltheten det at å avfeie denne oljen slik det ble gjort i begynnelsen av denne tråden er feilbegrunnet, selv med det "snevre" lille vi har av studier rundt THC i dag.


Sitat av Provo Vis innlegg
Du er påstandsytrer, vet du. Jeg kan imidlertid spare deg for bryet og fortelle deg at du ikke finner noen dokumentasjon som sier dette. Enkelt og greit fordi det ikke stemmer. Akkurat som det ikke stemmer med cannabis.
Vis hele sitatet...
Men sant, hva vet du.


Sitat av Provo Vis innlegg
Det er fortsatt du som er påstandsytrer. Hvis du buser ut med påstander om at legemiddelindustrien har fingert alle rapporter du ikke er enig i, så tar det seg særs dårlig ut når du ikke kan dokumentere en tøddel av det du påstår.
Vis hele sitatet...
Ok.


Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg sammenlikner stoffer som dreper kreftceller. At de dreper kreftceller in vitro betyr ikke at de lokaliserer og dreper kreftceller i organismen. Som sagt peker resultatene i alle retninger her, og en metaundersøkelse må til for en verdifull konklusjon. Har du funnet den enda, forresten?
Vis hele sitatet...
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19732371

Som du liker dem: Kanskje, kanskje ikke.


Sitat av Provo Vis innlegg
Nei, du er ikke kritisk til noe annet enn sunn fornuft. Du gaper og svelger når du leser at en fyr har laget en motor som går på vann alene, men nekter å tro det når mannen ble dømt i retten for grovt bedrageri, nektet å vise virkemåten og "oppfinnelsen" i tillegg bryter med flere av de mest grunnleggende naturlovene vi har. Jeg kan opplyse om at termodynamikkens andre lov har vært formulert og forsøkt motbevist (falsifikasjon, vet du) siden senest 1824, og termodynamikkens første lov siden senest 1860, uten hell. Og det har vært vesentlig skarpere hoder enn både deg og Stanley Meyer som har gått løs på de.
Vis hele sitatet...
Din fornuft - ikke sunn fornuft.



Sitat av Provo Vis innlegg
Jo. Det har jeg. De holder imidlertid ikke vann, gitt omstendighetene, og ikke minst naturlovene vi opererer med i dette universet. Jeg har både akademisk og personlig bakgrunn i fysikk nok til å kunne bedømme hvorvidt en slik maskin kan eksistere. Har du?
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du er av den oppfattelsen, men det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Nei, jeg har aldri gått på skole.


Sitat av Provo Vis innlegg
Er det virkelig jeg som tok opp denne vannmotoren din i utgangspunktet? Som vanlig, mahogn - nei. Det var du som tok den opp, men når den viste seg å være hundre prosent bullshit, så var den plutselig ikke relevant lenger.
Vis hele sitatet...
Den er 100% bullshit - i DITT hode, Provo.
Ikke prøv å installere vaset ditt over på andre, jeg er ikke enig i det du sier.