View Single Post
Til TheTsar: Beklager personkarakteristikkene jeg kom med, det første innlegget var skrevet de første minuttene etter jeg stod opp, og jeg er kjent for å være en morgengretten person. Jeg trekker tilbake det jeg sa.

Jeg er helt enig i at vi ikke gir de eldre en verdig slutt på livet, i de tilfellene der de bor på sykehjem. For å gjør meg litt bedre forstått, så mente jeg at vi (i hvertfall jeg, og forhåpentligvis alle andre også) i helsetjenesten gjør det vi kan for at de eldre skal ha det bra. Personlig så håper jeg at jeg dør før jeg blir så redusert at jeg har behov for sykehjem. Som en liten sidenote, så er jeg faktisk en mann som for tiden bare jobber av og til på sykehjem som ekstravakt.

Det virker som om at du tror det er bedre å oppholde deg i et fengsel, enn det det er å bo på et sykehjem. Jeg er enig der også.

Når det gjelder det at barna skal ta seg av foreldrene når de blir gamle, så er dette veldig krevende for de det gjelder. Det er dette som er problemet, fordi det vil kreve ekstremt mye av en selv, og det å ta seg av sine gamle og syke foreldre, vil i mange tilfeller være en heltidsjobb.

Jeg er også klar over at det er underbemanning på de forskjellige posten, og jeg vil tørre å påstå at dette til en viss grad gjelder døgnet rundt, spesielt i perioden mellom 0500 og 0800. Også som du nevner i perioden mellom 1500 og 2300. Jeg jobber som oftest på natt, og for å gjøre dagen lettere for de som kommer på skift i fra 0800- 1500, er det ofte 3 pasienter som jeg alene må få opp av sengen mellom 0600- 0800.

Det som du sier om misbruk av eldre, og spesielt i det du sa om voldtekt, er noe jeg ikke var klar over. Disse tingene er noe som absolutt ikke skal forekomme, og jeg håper at det tiltak blir satt i gang så fort som mulig for å forhindre dette. Det er mulig dette har rot i et forskrudd syn på menneskets verdi, og personene som er årsak i dette burde aldri fått satt sin fot innenfor helsevesenet.

Jeg håper jeg gjorde meg bedre forstått, og at jeg ikke virket i nærheten så krass som jeg var i det første innlegget.