View Single Post
Anbefaler følgende lenke for å få en liten innsikt i ayahuascaens helbrende evner:

http://www.nationalgeographic.com/ad...ures/peru.html

Leser man denne lenken så beskrives ayahuascas fantastiske helbredene potensiale - samtidig som man skjønner at ayahuasca er et kraftig psykedelika som ikke er til å leke med. Siden du ikke har det helt bra er det bingo å drive med sjøleksperimentering.. Det kan hende du er heldig og at du får en helbredende tur - eller det kan hende at du kjører deg fast og får en svært skremmende opplevelse som du ikke er klar for.

Hva tror du selv? Har du en sterk indre følelse og overbevisning om at det å koke sammen ayahuasca på egenhånd er det du trenger? Føler du "Ayahuasca ånden" hvisker til deg om å gjøre dette - og at du har dyp nok respekt for hva slags sprengkraftig verktøy du tenker å ta ibruk? Spør deg selv dypt og ærlig om du har de riktige intensjoner. Har du et dugg av tvil om det - så ligger alt til rette for at ting kan gå fryktelig galt.

Det beste rådet, for helbredelse og sikkerhet er å ta ayahuasca i en tradisjonell seremoni med erfarne sjamaner som kan hjelpe og guide deg.

Personlig har jeg aldri tatt ayahuasca - jeg kunne godt tenke meg å prøve - men i likhet med mange andre har jeg såpass respekt for denne drikken at jeg føler det burde gjøres på ordentlig, tradisjonellt seremoniellt vis - under ledelse av erfarne sjamaner - helst i amazonas jungel.

Ellers ryktes det at det foregår ayahuasca seremonier i indre sirkler her i Norge også. Disse kan man jo eventuellt forsøke å spore opp