Tråd: Chatroulette
View Single Post
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
934
Jeg har nettopp testet ut Chatroulette, og vil gjerne komme med en liten beskrivelse av sida. Chatroulette er en enkel webside der man kan kommunisere med fremmede over webcam, og via en tekstbasert chat. Hvis du går lei av å se eller prate med motparten trykker du på next og en ny person dukker opp på skjermen.

Du vil fort legge merke til at folk nexter deg med en gang trynet ditt er plantet på skjermen, gjennomsnittstiden med hver enkelt person må ligge på omtrent en eller to sekunder. Siden mange ikke har lyd velger de å lage diverse tegn med hendene sine. Du vil oppleve mye vinking, tomler opp og en gang i blant en som viser finger.

De fleste brukerne er gutter og menn under tretti. Det er også mange som samler en liten gjeng mens de blar seg gjennom Chatroulette. Det snodigste jeg så var en mann som danset mens han pekte til venstre, etter hvert forstod jeg at pekinga betydde at jeg skulle nexte han. Sånn ellers var det en lettere kraftig kar som hadde sex med en bamse, en fyr som spilte Counter Strike, en annen som hadde montert opp kameraet i stua mens han gjorde hverdagsting, osv.

Trolling blant brukerne må du fort vende deg til når du nexter deg gjennom verdens befolkning. Etter en halvtimes bruk hadde jeg bladd meg fordbi haugevis av mannfolk som runka på webcam, nakne kropper og andre ekle bilder. Det har også blitt en trend med å sjokkere motparten mest mulig. Hvis den sjokkerte brukeren lager et minneverdig ansiktsutrykk blir det lagt ut på nettet til evig tid.

Hvis du ble interessert i websida kan du sjøl teste den ut her:

www.chatroulette.com
Sist endret av Cappy; 11. februar 2010 kl. 18:45.