View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Sitat av Meanstreak Vis innlegg
Min egen erfaring men opiatabstinenser er at de er grusomme til den hinsidige. Jeg brukte dog heroin i store mengder i nesten 5 år. Når jeg falt inn i skikkelige abstinenser var dette mye mye verre enn en kraftig influensa. Kroppen blir svak, det er vanskelig å bevege seg men ligger man i ro blir kriblingen og mauringen så intens at man går fra vettet. Hodet går på høygir og jeg fikk avsidnige kramper og ukontrollerte rykninger. Jeg klarte aldri å stå det løpet fullt ut så jeg endte opp på avrusning der jeg ble trappet ned på Subutex over 12 uker. Heroin/opiatabstinenser er individuelle men dette er vel det de fleste opplever. Alle har også sin egen lille greie som driver dem fra vanviddet. Jeg skal aldri i mitt liv røre opiater mer. Jeg ser tilbake på de smertene det medfører seg med en såpass stor ærefrykt at jeg rett og slett er livredd for det. Jeg kunne skrevet side opp og ned om detaljene rundt absitensene men jeg takler det rett og slett ikke.
Vis hele sitatet...
Du sier du gikk over på Subutex i en overgangs periode på 12 uker. Hvordan opplevde du abstinensene på Buprenorfin kontra Heroin? Dette har jeg lurt på, da jeg aldri har brukt heroin. Etter hva jeg har hørt er Subutex verre å gå av enn heroin pga. den lange halveringstiden. Nå var det ikke så lenge du gikk på Subutex og seponerte den ganske raskt, men du kan kanskje forklare forskjellen alikevel?

Av ren nyskjerrighet lurer jeg på om hvor lenge siden det er du brukte heroin og evt. hvor gammel du er - hvis du vil svare på det. Grunnen til at jeg lurer er nettopp fordi abstinensene oppleves individuelt og lurer på om dette også kan ha noe med alder å gjlre. Altså om; jo eldre man er, jo verre oppleves (og er) abstinensene. Slik du beskriver dine abstinenser er jo slik jeg også opplevde det, men for å kunne prøve å beskrive følelsen til de som ikke vet hva det abstinenser er for noe, brukte jeg eksempelet: "En kraftig og tilsynelatende evigvarende influensa.

Hvor lenge siden er det du sluttet med opiater og kjenner du fremdels sug etter det? Føler du at du mangler noe i livet etter å ha sluttet? Jeg spør av genuin interesse pga. jeg har (og hadde) mange tidligere venner som nå er tunge narkomane.
Sist endret av spQ; 10. februar 2010 kl. 09:05.