View Single Post
Sitat av spQ Vis innlegg
Det er litt vanskelig å svare på. Jeg prøvde allerede Temgesic i 1999. Spiste benzo'er hovedsakelig da Rohypnol og Ecstasy i perioden 2000-2002/03. Jeg hadde også da prøvd Dolcontin og subutex. Bare på gøy, bare fordi jeg hadde tilgang og fordi resten av "gjengen" brukte det. I 2003 begynte plagene, men det var ikke før i 2004 jeg tok et oppgjør med dem, da hadde jeg brukt stoffene mer enn sporadisk. Senere ble jeg avhengig av Diazepam og Sobril, noe jeg fikk utskrevet på en periode, men ble fratatt dem og forsatte å kjøpe dem illegalt. Dette var noe jeg måtte stri med frem til 2006*/07. I mellomtiden hadde jeg prøvd ut de fleste opiat preparatene og benzodiazepiner som fantes, så det var vel en kombo abstinens.

I hovedsak tok det meg lang tid å kjenne noe til abstinensene, eller dvs. å forstå at det var abstinenser. Jeg lekte uhemmet med lege preparater noe jeg med hånden på hjertet kan si jeg angrer på i dag.
Men gjort er gjort og spist er spist.
Vis hele sitatet...
ok. tnx for rask svar.
Interessant å lese ihvertfall, har lurt litt på hvordan abstinensene oppleves, og hvor lang tid det går sån ca før man får fysiske plager. Virker som dette er individuelt, da noen påstår de kjenner sug etter ei veke med subutex, andre kan ta det over lengre tid før abstinensene banker på døra. Kan være "placebo" eller gir Buprenorfin så raskt absti? Prøvd å finne ut litt konkret om hvor fort Buprenorfin gir bruker fysiske abstinenser. Finner ikke noe informasjon om dette dog.. Noen som kan litt om dette?..