View Single Post
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Vel lykke til med kulten din...

Ikke det at du ikke har noen gode poeng, men tror det er litt overilt å lage en egen organisasjon tildelt dette. Jeg anntar at de fleste ateister feirer jul på et lignende grunnlag som deg. De tar vekk jesus fra feiringen og står igjen med pakker, mat, familie og en feit julenisse. Men som sagt, om dette virkelig er noe du brenner for og tror at folk trenger en organisisjon for, så vel, lykke til.
Vis hele sitatet...
Sitat av Kyrios Vis innlegg
La meg gjette; du tror du er reinkarnasjonen til den norrønske guden Thor, og du har planer om å gjenskape den gamle mytologien i en verdensorden hvor du hersker over alle? Du planlegger å starte i det små, for så å ekspandere, bli større og større, helt til du har medlemmer av Den Nye Tid over hele verden?! Du blir mer og mer drastisk i dine metoder, ettersom du blir mer og mer desperat over verdensherredømmet?! Jeg er i alle fall med, det er ikke hver dag noen prøver å overta verden!
Vis hele sitatet...
Riktig, dere gjennomskuet meg. Egentlig er jeg et gammelt Vigrid medlem som er nyfødt scientologist :P

Jeg er en person som fikserer. Og jeg vet det fins flere som fikserer seg over småting. Vi heter "idioter", som er smarte. Og for oss må det småting til. For eksempel: Vist jeg leser uttak fra en bok, la oss si bibelen, og tolker noen av historiene i den til å være, la oss si... ganske "utrolige", og frakobler meg totalt fra det, bare for å møte motgang i familie og samfunn, som fokuserer mer på de religiøse og sosiale dogmene istedenfor moralen bak en (inter)nasjonal feiring, vil jeg ikke da føles utstøtt?

Jeg gjør ærlig talt det, og det fins flere. Ikke tro at vi bare er en håndfull folk som står aleine. Det fins også flere såkalte agnostikere som er alt for redd for å si "Nei, jeg tror ikke at det finnes noe gud". Ikke alle, så klart Og det fins også folk som ikke er kristne, men som har andre religioner, som hadde hatt det bedre om de hadde feiret med resten av landet en gang i året. Feiret skikkelig. Og ikke i navnet til religion, og ikke som påtvunget tradisjon heller, men mer som en fest, for unge og eldre.

Så kanskje organisasjon var litt sterkt. En bevegelse, eller et prosjekt høres vell bedre ut. Poenget er at jeg vil samle kreative, intelligente, og ydmyke folk til å komme frem til noe som er mer konkret og direkte. Å prøve å gjøre en forskjell. Å sette nye standarder og tankemåter. Ikke bare følger noe som baseres på gammel skrift og tradisjoner (både det norrønske og det bibelske), men som istedet involverer folket som en helhet.

For med meg, så er en stor fest bedre enn et hundre forskjellige :P Det går på hva folket er med å føle og hva de hengir seg selv til, der imot.