View Single Post
@ Vandringsmann
Det med og føle andres følelser såpass sterkt var en relativt ny opplevelse for meg, og dette er noe som har gått igjen flere ganger i andre tripper. I starten ble det veldig kaotisk for meg når noe sånt skjedde, spesielt når jeg føler det var en misforståelse siden det ikke ble sakt for og såre, så jeg ville automatisk prøve og mumle fram en forklaring eller unnskyldning. Jeg har lagt merke til at under trippens mest intense del er det ikke så lett og prate, og ihvertfall ikke dele med andre hvordan man opplever ting. De siste trippene mine klarte jeg og holde kontrollen selv om jeg ser den andre personen misforstår eller tar seg unødvendig nært av noe som blir sagt, gi slipp istedenfor og kjempe og prøve å endre på bagateller. Jeg har tatt med noen ferskinger på tripp i ettertid av denne hendelsen også, og har sett flere som har fått samme reaksjonen når de føler andres følelser, så de automatisk prøver og forklare eller unnskylde seg. Hehe, det er jo litt artig og oppleve noe på en så ny måte, og det blir fort litt kaotisk og stressende i starten.

Jeg leste rapporten din, den var spennende den! =) Det var en ekstrem høy dosering for førstegangsbruker da synes jeg, og har personlig ikke dosert så høyt på norsk fleinsopp før. Dosen vi spiste var på rundt 60 sopper, noe som tilsvarte 1.5g knusk tørr sopp. Jeg prøvde norsk flesinsopp noen år før denne hendelsen, da rundt 30 stykker, men jeg fikk ikke annet en små psykedelske vibber, klarere farge, og små bølging da. Jeg har prøvd psykedelika kanskje 2-3 ganger før denne gangen, med svært svake effekter, men jeg hadde ikke samme intensjoner da. Jeg opplevde som oftest bare fargebad å lattiser uten noen ting i gjengjeld. Jeg tror denne soppen vi plukket i 08 var veldig sterk, for den opplevelsen var langt sterkere enn dobbelte av effekten til de 30 soppene jeg spiste rundt 06.

De neste rapportene kommer etterhvert. Min 10 timers lange reise på LSD vil være det neste jeg skriver om, og blir sikkert ferdig i år. Den siste kommer nok ikke ut før i Januar tider. Det er absolutt ingen stress, og jeg er ikke så glad i og skrive hele tripprapporter i en og samme skrive økt. Jeg skriver litt av hver del når jeg føler det passer! ;)




@ Sky
Koselig og høre du hygget deg med og lese dette da, min venn! Ingenting er bedre enn når man ler høyt for seg selv! ;)




@ battlecaT
Det med og kommunikasjon uten ord eller fysiske bevegelser er så absolutt noe spesielt. Jeg har opplevd dette flere ganger i andre tripper, og faktisk små glimt av dette i nykter tilstand i ettertid av trippene. I starten kommenterte vi alltid dette, for og bekrefte for oss selv, når det skjedde i nykter tilstand, men etterhvert ble vi så vandt og fornøyd med dette at vi ikke trengte noen bekreftelse for oss selv. Det er så ufattelig vanskelig og beskrive det, og det er jo heller ikke slik at man kan sende en melding som "Ka spiste du til middag, kis?" til ett annet hode, slik som mange tror det skjer, som jeg selvfølgelig har forståelse for.

Jeg kan nevne at dette er bare noe jeg har opplevd med ett fåtall av menneskene jeg har trippet med. Jeg føler det er de som er mest værende, istedenfor gjørende eller tenkende under en tripp, og selvfølgelig er dette lettest med min venn når vi begge praktiserer meditasjon og vårt mål er liksom og ha ett stabilt, rolig sinn. Man føler seg jo så utrolig åpen, naken og ærlig når man er i ett slikt tilfelle når noe sånt kan skje, og de jeg ikke har opplevd dette med føler jeg har hatt masse lag med beskyttelse rundt seg. Det føles ut som om de er redde for stillhet, redde for seg selv, så derfor må holde seg opptatt med alle tingene og gjøre, og alle tankene. Akkurat dette er noe jeg hadde mye tanker om under min LSD tripp, og vil skrive mer om det i neste rapport.

Forresten så forteller jo flere ur-folk, f.eks Indianere fra Sør-Amerika eller Amborginer fra Australia, at de kan bruke telepati. Jeg har lest at de forteller mennesket må være helt åpen, fri i sinnet, en ærlig tankegang og nærme naturen for at dette skal fungere. Jeg vet ikke om det gir noe mening for enkelte, men for andre igjen vet jeg dette betyr stort.

God jul til deg også!




@ Gloss
Hehe, jeg føler så absolutt hvordan du hadde det. Det kan bli lett å sitte å se på bølger og farger istedenfor og fokusere på hvordan man skal gjøre noe med de.

Den følelsen/tanken som jeg fikk når jeg så meg selv i speilet var helt syk! Det var som om jeg hadde vært i en drøm, eller at jeg hadde vært ett dyr, i mange år, uten og vite hvem jeg var, for og så se meg igjen og forstå at jeg er ett menneske, jeg er den personen jeg alltid har identifisert meg som, jeg har hatt den fortiden jeg har opplevd, og alle de andre unødvendige tingene mennesket knytter seg mot. Jeg følte også at disse tingene ikke er helt nødvendige, men det var framdeles godt og se meg selv igjen. Det var min første opplevelse totalt vekk fra min identitet, vekk fra den vanlige måten og se seg selv og mennesket på. Min første, men langt ifra den siste!



Takk for positive tilbakemeldinger. Det er spesielt morsomt og høre om andres erfaringer som er relativt like opplevelsene jeg hadde. Still gjerne spørsmål hvis noen lurer på noe.
Sist endret av Quetzalcoatl; 16. desember 2009 kl. 20:23.