View Single Post
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Og det er veldig lett å kalle noen 'svake' når man ikke forstår situasjonen verken intellektuelt eller personlig! Jeg kunne sagt at folk med sosial angst er 'svake' fordi de ikke bare går i butikken (jeg klarer det fint!) og at folk med depresjon er 'svake' bare fordi de ikke er fornøyde med det har (for det er jo jeg!) og at gravide er 'svake' når de ikke setter et uønsket barn til verden fordi de er redde for et vondt og farlig svangerskap, barnets fremtid, sin egen fremtid og sine egne problemer (jeg kan jo ikke bli gravid, jeg, så da er det jo lett å dømme!). Kanskje vet de at adopsjon og omplassering ikke fungerer fullgodt i Norge og at mange barn vil synes det vil være vanskelig å bli adoptert bort eller kanskje har de helt andre grunner for å ikke sette nok en unge ut i denne forjævlige virkeligheten vi lever i.

Jeg kaller deg ikke 'svak' fordi du er deprimert fordi jeg vet bedre. Du vet åpenbart ikke å vise gravide kvinner den samme respekten.
Vis hele sitatet...
Jeg ba ikke om den sykdommen jeg har, og ønsker ingen andre den.Jeg kan ikke gjøre noe mer med den enn å prøve meg på nye ting og vente.Og du får ikke noe klager fra meg, jeg er så glad som jeg kan bli i denne situasjonen.Og jeg får det til å fungere og dagen går fremover.

Jeg har all respekt for gravide kvinner, men jeg har lite respekt for både gutter og jenter som er såpass naive og ikke bruker gummi/p-piller/osv så bestemmer de seg for å ta abort pga "de ikke har tid pga skole" "de har ikke tid pga jobb" "det var ikke planlagt" "vi var fulle".Jeg har kompiser som har har vært i de fleste av de situasjonene uten å ta abort.

Og ja når jeg snakka om abort så brukte jeg ordet "fleste" for mye skulle heller ha skrevet "de mange som ødelegger" for de som faktisk har ett forferdelig dillemma som de må finne ut av.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Definer forskjellen. Det er veldig få under 25 som har sex med det uttalte formål å bli gravide, det er nesten uten unntak ei beklagelig bivirkning. Kvifor vil det vere positivt å tvinge dei til å faktisk få unger? Det er ei psykisk påkjenning for mora også.

Kom i heile tatt opp med en fornuftig grunn til å tvinge din moral nedover hovudet mitt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg tvinge min moral nedover hovudet ditt? alle mennesker har rett til sin egen mening, jeg har min.Lag din egen mening, jeg kom ikke her for å tvinge noen til noe som helst som veldig mange her gjør.