View Single Post
Sitat av hahahaha! Vis innlegg
halla jeg er en ung gutt som får xanor 2 mg av min fast lege.. så jeg lurer egentlig på om det går ann og knuse de og ta dem rektalt med pumpe?? setter ikke fysj :P

og i så fall bruker dose og slikt er veeeldig tålerang :P
Vis hele sitatet...
Blir ikke svar på spørsmålet detta,men vil gjerne advare litt ang. bruk av xanor.
Har selv brukt det i litt over 10 år. Var det eneste som virkelig funka mot angst. Hadde da først prøvd "lykkepiller" uten god effekt.
Virket som det var lite bivirkninger,men de kommer etter hvert!
Hukommelsesvikt,lærevansker,tretthet,konsentrasjonproblemer, humørsvingnin-ger,svetting osv.
Når xanor "går ut av" kroppen eller du prøver å slutte får du JÆVLIG mye angst og andre abstinenser etter lengre tids bruk!
Veldig avhengighetsskapende og et HELVETE å slutte med etter lengre tids bruk. 10 ganger verre enn heroin sier de som har prøvd det.
Gikk selv på en smell nå drøyt 10 år etter jeg begynte med xanor.
Følte jeg hadde 2 valg: enten å øke dosen og bli "ødelagt"= "narkoman" eller å slutte. Jeg valgte det siste!
Brukte et halvt år på nedtrapping av 2mg xanor med MYYE abstinenser.
Har vært uten benzodiazepiner (xanor) i et halvt år nå. Har fremdeles abstinenser! Legen sier ca. 1mnd. med abstinenser pr år med xanor. For min del blir det ca 1 år med abstinenser!
De fleste vil nok trenge experthjelp i en slik nedtrapping! Og andre medikamenter mot abstinensene.
Ønsker ikke å komme med skremselspropaganda,men for meg er dette virkeligheten.
Håper noen tenker seg godt om før de begynner og ikke gjør samme feilen som meg!
Xanor lager STØRRE problemer enn den fikser over tid!!!