View Single Post
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Restyle Vis innlegg
Hvis vi tar en titt på statistikken rundt dette (Hentet fra SSB), så ser vi at i 2007 så ble 77 stykker smittet via homoseksuelle forhold. Dette høres kanskje ikke så mye ut, men når man setter det opp mot 141 tilfeller som har relasjon til hetroseksuelle forhold, så ser man en relativt sterk sammenheng.
Vis hele sitatet...
Dette er selvfølgelig bare de som har fått det påvist. Skal jeg spekulere litt, så vil jeg anta det er veldig mange heterofile som ikke vet de er smittet, rett og slett fordi de ikke har testet seg. Jeg tror mange anser det som en minimal risiko for heterofile, og jeg har hørt om leger som spør "Hæh, hvorfor det?" når heterofile spør om HIV-test. (Ja, de burde fått skjenn.) Kampanjer og on location-testing retter seg stort sett bare mot homofile menn, og de fleste homofile jeg kjenner er veldig flinke til å teste seg for det meste flere ganger i året, i motsetning til mine heterofile bekjentskaper som holder seg til klamydiatesting.

Ikke at jeg tror prosentandelen heterofile HIV-rammede vil overstige de homofile av den grunn, bare et liten apropos.

Ps. Vaksine mot hepatitt B er forresten gratis for menn som har sex med menn.